• EP Hydraulic Level Systeem

Al voor de meivakantie in 2021 valt het me op dat de linker achter poot van het systeem nat is. Nader onderzoek leert dat de poot nat is van de olie. Kortom de poot heeft ergens lekke oliekeerringen.

Ik bel met het “EP Hydraulic Technisch Centrum” in Nieuw-Vennep. Advies (gegeven door Ron) is om de gehele poot schoon en droog te maken een paar keer in en uit te laten lopen en dan te kijken of de "vochtigheid" blijft. Zogezegd zo gedaan en met de Remmenreiniger van de Action maak ik in de stalling alles goed schoon en droog en zet de camper "omhoog". Ik laat hem een week staan.

Wanneer ik op 13 mei de camper voor de meivakantie ophaal in de stalling is de voet van de linker achterpoot helemaal nat van de olie. Op de eerste camperplaats in Zwolle weer gecheckt en inderdaad helemaal nat het is dan 15 mei.

Na de meivakantie bel ik opnieuw met “EP Hydraulic Technisch Centrum” in Nieuw-Vennep en bespreek het geheel met Ron. Hij concludeert dat er een nieuwe poot onder moet, vanzelfsprekend onder garantie, maar het is op dat moment erg druk en een afspraak maken gaat even niet of ik terug wil bellen in de week van 7 juni. Op 9 juni bel ik dan ook terug waarop de receptioniste vertelt dat het erg druk is en wel even kan duren om een verwissel afspraak te maken. Ja dat is dan maar zo en ze gaat zoeken naar een datum. Dan komt ze terug met 10 juni om 8:00 of 9:00 uur ik mag kiezen. Ik ben natuurlijk helemaal verbaasd dat dat zo snel kan……… Ik kies voor 9:00 uur zodat ik ook de tijd heb de camper uit de stalling te halen en naar Nieuw-Vennep te rijden. 10 juni 8:10 uur ben ik er dan en ze zijn net open. Ik mag meteen naar binnen rijden waar de aanwezige monteur (Ron zelf is net twee weken op vakantie gegaan) me onthaald en zegt rij maar naar binnen.

Hij zet de camper op een brug en controleert natuurlijk mijn verhaal. Gelukkig trekt hij de gelijke conclusie als Ron al had gedaan vraagt nog even hoe oud het systeem is en als ik antwoord met 9 oktober 2021 is hij verbaasd. Dat moet al gelekt hebben bij de initiële onderbouw zegt hij dus de installateur heeft niet opgelet, jammer, en hij biedt alsnog de excuses aan namens EP Hydraulics en namens de installateur Firma Booij in Almere.

Hij zet een nieuwe poot klaar en verwijderd de oude installeert de nieuwe. Vervolgens gaat de bak om de pomp eraf en gaat hij de olie checken. Inmiddels is het reservoir al behoorlijk olie verloren en hij besluit alle olie af te tappen. Hij vult het systeem opnieuw en ontlucht het gehele systeem. Legt ook nog even uit hoe de noodprocedure werkt en wat er dan gebeurd, ook helemaal top. Dan gooit hij het systeem aan de laptop en stelt vast dat er verouderde software is geïnstalleerd ten opzichte van de laatste versie. Ook die vervangt hij meteen.

Dan gaat hij over tot het afstellen van het geheel en controleert hij nog even of hij wel waterpas staat als de poten uit gaan in d automatische stand van de bediening.

Wanneer alles naar zijn idee juist is geïnstalleerd, gevuld en afgesteld gaat de brug naar beneden en krijg ik de camper weer terug, inmiddels is het 9:00 uur, super snel dus ook nog.........

Inmiddels staat de volgende camper al voor de deur.

Kortom SUPER SERVICE vanuit “EP Hydraulic” waarvoor onze dank.